NEW!Ako ovládnuť cvičenie doma? Toto sú najzaujímavejšie spôsoby! Čítajte tu

Cvičenie

Hravo a efektívne: Takto vás chudnutie bude zaručene baviť

Zbavovanie sa nadbytočných kilogramov nie je vec jednoduchá, dokonca často priam nepríjemná, keďže s obezitou neraz súvisí mnoho civilizačných ochorení ako napr. cukrovka. Ak však chceme vyzerať a cítiť sa dobre, musíme preto aj niečo spraviť. Dá sa to robiť aj zábavnejším spôsobom. Preto máme pre vás pár tipov, s ktorými vás chudnutie bude baviť a nebudete sa musieť o ňom baviť. Pôjde to samo a hravo.

Objavte čaro vlastnej kuchyne

Či už by sa vo vašej kuchyni mohli konať menšie svadby, alebo je jej veľkosť podobná kutici z Harryho Pottera, vždy v nej dokážete vyčarovať skutočné lahôdky. Výhodou varenia doma je absolútna znalosť toho, čo váš pokrm obsahuje. Nechcete zahusťovať omáčky múkou? Tak nebudete. Chcete namiesto soli používať viac byliniek? Nech sa páči.

Navyše si pripravíte porcie presne na mieru podľa toho, čo vaše telo potrebuje. Bonusom domáceho varenia je, že sa pri tom môžete dosýta vyblázniť, testovať nové zaujímavé recepty či tváriť sa ako šéfkuchár v oceňovanej reštaurácii. Alebo sa donekonečna zabávať na svojich nepodarkoch.

Hrajte sa s farbami

Najskôr jedia oči, až potom žalúdok. Pripravujte si jedlo lákavé už na prvý pohľad. Nič nepoteší oči viac ako pestrofarebný tanier, s čím vám veľmi ľahko pomôže zelenina. Tá spraví radosť nielen očiam, ale aj vášmu tráviacemu traktu. Ak ste si z detstva priniesli do dospelosti odpor k zelenine, nezúfajte, na výber máte neskutočné veľké množstvo. Nemusíte sa nútiť do brokolice či špenátu, siahnite po tých kúskoch, pri ktorých nebudete musieť bojovať s nechuťou. Hoci za vyskúšanie stoja všetky.

Jedzte, čo chutí vášmu telu

Každý organizmus je iný, a preto sa potrebuje iným veciam vyhýbať a iné veci prijímať. Tu je pravidlo úplne jednoduché: Počúvať svoje telo a lekára. Akákoľvek úprava stravy by sa mala odvíjať nielen od odporúčaní výživových odborníkov, ale predovšetkým od potrieb vlastného tela. Niekoho nafukuje z ovocia, iného tráviaci systém nemá rád laktózu, ďalší sa musí kvôli zdravotným problémom vyhýbať lepku, prípadne niekto môže mať problémy s obličkami. Výsledný jedálniček by však mal obsahovať dostatok vitamínov, minerálov, bielkovín, zdravé množstvo sacharidov, ale aj dobrých tukov. 

V prípade, že sa však chcete pustiť do radikálnej úpravy jedálnička či výraznej pohybovej výzvy, nenasledujte slepo trendy, ale určite sa poraďte s lekárom, ktorý má k dispozícii vaše zdravotné záznamy.

Vychutnávajte si jedlo. Nezobkajte!

Zobkať niečo medzi hlavnými jedlami, popri práci vám pri chudnutí vôbec nepomôže. A to bez ohľadu na to, či si odhryzkávate z keksíka, vykrádate zásoby čokoládových tyčiniek alebo ste sa vrhli na zdravú maškrtu v podobe orieškov či semienok. Zvyknite si na pravidelné jedenie v presne stanovených časoch a pri pohľade do zrkadla sa budete viac usmievať ako mračiť. Počet porcií si zvoľte podľa toho, čo vaše telo potrebuje. Hoci sa vraví, že sa má jesť päťkrát denne, nie každý organizmus na to dobre reaguje. Niekto nemôže raňajky ani vidieť, ďalší si nepotrpí na olovrant. Pri dodržiavaní vlastného stravovacieho harmonogramu sa však budete tešiť na každé jedlo a zaručene si ho oveľa viac vychutnáte.

Zabávajte sa pohybom

Neoddeliteľnou súčasťou zdravého chudnutia je pravidelný pohyb. Nemusíte však len behať nekonečné trate či makať v posilňovni, keď vás to absolútne nebaví a doslova pri tom trpíte. Zvoľte si pohyb, ktorý vám bude prinášať radosť. Rozhýbe vás každá dobrá hudba? Tak nastal čas vytiahnuť tanečné topánky! A to bez ohľadu na to, či milujete klasický tanec, vášnivé latino alebo hip-hop. Vyberte si svoj obľúbený štýl a rozhýbte telo v rytme, ktorý vás bude baviť.

Odhaliť svoju detskú stránku sa vám poľahky podarí pri cvičení na trampolínach. Vybláznite sa dosýta a nadbytočné kilogramy si to doslova odskáču.

Nemusíte si však vždy vyberať len akčné druhy cvičenia. Siahnite po takom, pri ktorom vypnete hlavu a oddýchnete si. Vyberte sa na prechádzku po lese či parku, zrelaxujte pri hodine jogy alebo sa prihláste na elegantné Port de Bras. Pretože akýkoľvek pohyb je cestou, po ktorej sa dá prísť k vytúženej postave.

Oddychujte. Veľa.

Áno, aby telo správne fungovalo a vaša námaha sa odrazila vo výsledkoch, mala by byť v pohode aj vaša myseľ. Zvlášť pri chudnutí je dôležité, aby ste sa cítili dobre aj po psychickej stránke. Vyhnete sa tak stresovému prejedaniu sa, ale aj ďalším nepriaznivým účinkom a depresiám.

Ukončite vzťah s váhou

Pri chudnutí vôbec nejde LEN o hmotnosť. Nižšia váha totiž vôbec neznamená krajší vzhľad či zdravšie telo. Platí totiž nemenný fakt, že hustota svalu je o niečo väčšia ako hustota tuku. Môžete teda prostredníctvom neuváženej hladovky zhodiť nejaké to kilečko (navyše rýchlo návratné), no z výsledného vzhľadu sa budete tešiť len chvíľku aj to nie dokonale. Každé chudnutie treba spraviť zdravo a efektívne. Zamerajte sa preto na zhadzovanie tukov, nie svalov. A každodenné váženie sa vám k tomu určite nepomôže, zbytočne vás len bude stresovať.

Podobné články
CvičenieŠport

Ako deti motivovať, aby sa viac hýbali

Posledný rok bol ťažký pre všetkých. Uväznil nás doma a pripútal nás k počítačom. Deti sú nútené absolvovať vyučovanie a krúžky online. Zákaz vychádzania taktiež obmedzuje pohyb v rámci voľnočasových aktivít.
CvičenieIné články

Bojkot na sociálnych sieťach: Futbalové kluby, hráči a športové orgány protestovali

Ak patríš medzi fanúšikv športu a rád si pozrieš prenosy aj online prípadne sleduješ svoj obľúbený športový klub aj na sociálnych sieťach určite si zaznamenal výpadok v postoch v online priestore. Tento výpadok však nebol náhodný, išlo o bojkot!
CvičenieIné články

6 trendov v oblasti športového marketingu, ktoré by ste mali vedieť a využiť

V dnešnej modernej dobe kde svet sa stáva viac a viac digitálnym zasahuje táto oblasť aj športový priemysel a spôsobuje nemalý rozruch. Odvetvie športového marketingu sa musí prispôsobiť novým trendom, ktoré ešte pár rokov dozadu nikto nepredpovedal.