NEW!Ako ovládnuť cvičenie doma? Toto sú najzaujímavejšie spôsoby! Čítajte tu

CvičenieIné články

6 trendov v oblasti športového marketingu, ktoré by ste mali vedieť a využiť

V dnešnej modernej dobe kde svet sa stáva viac a viac digitálnym zasahuje táto oblasť aj športový priemysel a spôsobuje nemalý rozruch. Odvetvie športového marketingu sa musí prispôsobiť novým trendom, ktoré ešte pár rokov dozadu nikto nepredpovedal.

Digitálny vek vyžaduje od osôb zodpovedných za marketing v športových spoločnostiach nové inovatívne nápady. Častokrát na pozíciách športových marketérov boli bývalý športovci, momentálne sa však vyžadujú omnoho väčšie zručnosti v tejto oblasti, či už technické alebo kreatívne. 

Poďme sa teda inšpirovať zahraničím, kde zakladateľ a výkonný riaditeľ agentúry pre športový marketing načrtol pár trendov pre najbližšie roky.

Obsah OTT 

Netflix, Amazon Prime alebo Facebook sú klasickými príkladmi ponúk OTT.

 OTT znamená „Over the top“ –  obsah je možné v konečnom dôsledku prijímať nezávisle od koncového zariadenia.

Čo to má spoločné so športom? Platformy ako Facebook alebo Amazon prevrátili trh so športovými právami hore nohami. Ak ste si kedysi chceli pozrieť nejaký športový prenos, jednoducho ste si zapli televízor. Momentálne majú niektoré sociálne siete výhradné práva na vysielanie  – čo má aj výhodu a to , že môžete zápas sledovať kdekoľvek a na hociktorom zariadení.

Konkurencia zo strany internetu spôsobuje problémy tradičným mediálnym spoločnostiam. Tieto platformy majú ešte jednu veľkú výhodu – užívatelia majú u nich svoje vlastné profily, kde Facebook alebo iná sociálna sieť vidí ich aktivitu a potom môžu cielene vytvárať reklamu. Táto databáza posúva športový marketing na úplne novú úroveň.

AI

AI znamená umelá inteligencia.  Základom pre úspech umelej inteligencie sú dáta, údaje a rýchly internet.

Jedným z príkladov sú tzv. Chatbots. Napríklad FC Arsenal vyvinul chatbota s názvom Robot Pires /názov je odvodený od legendy Arsenalu Roberta Piresa/ so špecialistami z GameOn.

Tento robot komunikuje s fanúšikmi prostredníctvom služieb Facebook Messenger, Skype, Slack, Kik a Telegram.

Vtipným a jednoduchým spôsobom oznamuje výsledky zápasov, štatistiky, správy a novinky.

Používanie chatbotov v športovom marketingu ponúka niekoľko výhod:

  • Zábavný a šikovný chatbot môže osloviť nové cieľové skupiny a posilniť vernosť fanúšikov, pretože ponúka mimoriadny obsah.
  • Športová spoločnosť alebo klub sa prezentujú ako inovatívni vodcovia myšlienok, a tým tiež posilňujú svoju značku v segmente B2B.
  • Chatboti zhromažďujú údaje, ktoré môžu poskytnúť dôležité informácie o želaniach fanúšikov alebo zákazníkov.

eŠporty

Žiadny športový marketér si nemôže dovoliť nebrať eSports vážne. Videohry sú čoraz populárnejšie a čoraz viac hráčov si nachádza cestu do sveta eŠportov. Podľa predpovedí sa očakáva počet  viac ako 500 miliónov globálnych športových nadšencov do roku 2024 .

Tento segment má vysoký potenciál, dokonca aj na technologických konferenciách už existujú aj časti venované práve športu.

Dark Social

Dark Social je všetok prenos na internete, ktorý sa nedá presne priradiť k ničomu konkrétnemu. Dark social tvorí až 80% globálneho prenosu.

Ide hlavne o prenos odkazov medzi užívateľmi cez Whatsapp, Instagram, e-mail atď.

Spoločnosť Adidas tento fenomén pochopila ako príležitosť a iniciovala vzrušujúcu kampaň Dark Social s tímom Adidas Tango Squads. Adidas vybraným influencerom poslala exkluzívne produkty a informácie sa šírili iba v skupinách a sociálnych sieťach.

Udržateľnosť

Udržateľnosť a šport sú teraz úzko prepojené. 

Ľudia nakupujú momentálne z týchto pohnútok – 80 percent výrobkov je zakúpených z emocionálnych dôvodov  a 20 percent z funkčných dôvodov.

 Športový marketing je preto čoraz viac o tom, aby mali zákazníci pocit, že robia niečo dobré. Dobrým príkladom udržateľných športových výrobkov sú outdoorové bundy alebo športová obuv vyrobená z recyklovaného plastu. 

Trend smerujúci k ochrane životného prostredia zachádza dokonca tak ďaleko, že zber a zhromažďovanie odpadkov počas joggingu sa stali vážnym trendom. 

„Etický konzum“ však pozná aj svoje limity. Je nevyhnutné zabezpečiť, aby kampaň zodpovedala aj značke. Veľa spoločností sa tak dostalo už do problémov, keď prezentovali niečo za ekologické, environmentálne atď a pritom to vobec nezodpovedalo realite.

Ženy deti a seniori v športe

Po celé desaťročia bol športový biznis mužskou doménou,  ale so zmenami v spoločnosti sa výrazne mieša aj športový priemysel. Rovnako ako mnoho iných priemyselných odvetví, aj športový priemysel zažíva čoraz väčšiu segmentáciu cieľových skupín.

Veľa športových reklám je cielene zameraných na ženy , na deti, prípadne seniorov.

V časoch, keď eSports prekvitá a dennodenne sa šíria správy o deťoch a dospievajúcich s nadváhou, je protipohyb o to dôležitejší. Čím skôr budú deti so športom oboznámené, tým skôr sa mu budú venovať aj neskôr a stanú sa dlhodobými zákazníkmi.

Na trh prichádza čoraz viac športových výrobkov pre starších ľudí. Na jednej strane preto, že cieľová skupina seniorov z roka na rok rastie, na druhej strane preto, že táto cieľová skupina je mimoriadne finančne silná a stáva sa oveľa náročnejšou.

Ako už dobre vieme spoločnosť starne a tým sa vytvára aj tlak na verejné financie. Perfektný príklad nám dáva napríklad Kanada s projektom  „Make Health Last“ – kde mottom kampane je “Ako bude vyzerať tvojich posledných desať rokov?“ a dáva za príklad ľudí, ktorí aktívne športujú a ľudí bez športu.

Ak chcete byť úspešní v športovom marketingu, mali by ste vždy vedieť aké sú trendy a čo sa deje v okolitých komunitách a segmentoch. 

Foto: Unsplash

Podobné články
Iné články

Stres je veľkým nepriateľom pokožky. Doprajte jej prírodné antidepresívum!

So stresom sa v bežnom živote stretne z času na čas každá z nás. Ale ak sme stresu vystavení dlhodobo, má to negatívny vplyv nie…
Iné články

Ako vybrať televízor pre sledovanie športu

Sledovanie športových utkaní je veľmi obľúbenou činnosťou veľkej skupiny majiteľov televízií. Či už ide o futbal, hokej alebo iné tímové či individuálne disciplíny,…
Iné články

Efektívny home office musí mať pevné pravidlá

Home office – pojem, ktorý už poznajú všetci, ale ktorý dostal novú náplň. Tam, kde bola práca z domu výnimkou, sa počas…